Filar techniczny IV pakietu kolejowego niesie ze sobą bardzo istotne zmiany w zakresie przepisów o interoperacyjnosci i bezpieczeństwie w krajach UE. Implementacja dyrektyw wchodzących w skład tego pakietu przewidziana na czerwiec 2019 roku została na wniosek Polski przedłużona dla nas o rok a nastepnie w wyniku decyzji Rady UE związanej z epideniamią COVOD19 zmieniono ostetczny termin transpozycji na 31 października 2020 r. MI przygotowało projekt zmiany Ustawy o transporcie kolejowym zawierajacy zapisy implementacyjne i przekazało do konsultacji srodowiska transportu kolejowego na poczatku lipca 2020 r. Jest to bardzo istotny pakiet zmian Wprowadza wiele zapisów zmieniających zasady, procedury i sposób postepowania w zasadzie wszelkich podmiotów aktywnych na rynku kolejowym od producentów i wykonawców inwestycji przez zarządców infrastruktury kolejowej aż do przewoźników, ECMów i innych instytucji związanych z branżą. Wdraża wynikające z przepisów unijnych zmiany w nadzorze dotyczące kompetencji i współpracy UTK oraz EUAR a także niektóre zasady związane ze zdarzeniami kolejowymi. RBF przygotowało uwagi do tego projektu w ramach konsultacji mając na względzie zarówno odniesienie merytoryczne jak i kwestie legislacyjne.
Nasze uwagi można znależć TUTAJ: 2020-08-07_153814
Projekt dostępny pod adresem : https://legislacja.gov.pl/projekt/12336306/katalog/12702412#12702412