TRAKO 2015: Ekonomiczne, przyjazne, błyszczące i …pachnące nowości Pesy

Pierwszy polski niskopodłogowy ezt PesaDart, piętrowy push pull wykorzystujący lokomotywy z rodziny Gama, TR220 mający homologację na rynek Europy Zachodniej, krótki tramwaj z płaską podłogą Jazz, pomalowany lakierem typu metalic, wyposażony w system uwalniania przyjemnych zapachów tramwaj Twist, to targowe nowości bydgoskiej Pesy.

 

PesaDART – ekonomiczny, a jak biznes, czyli komfort dla wszystkich


Pierwszy polski niskopodłogowy, jednoprzestrzenny, najdłuższy na krajowych torach (8 członów, ponad 150 metrów) elektryczny zespół trakcyjny. Pierwszy w standardzie podróżowania Intercity (zakupiony przede wszystkim z myślą o kliencie „ekonomicznym”, ale z większością cech komfortu klasy „biznes”).

Push pull – piętro wyżej


Pierwszy polski pojazd piętrowy i pierwszy przeznaczony dla ruchu pasażerskiego wykorzystujący lokomotywy z rodziny Gama. Co ciekawe (nie wiem, czy to zaleta do eksponowania czy dziwoląg do przemilczenia) – pojazd zaliczany do elektrycznych ciągnięty przez Gamę spalinową.

ATR 220 – z ziemi polskiej do włoskiej


Jedyny polski pojazd mający już homologację na rynek Europy Zachodniej (Włochy).

Jazz (krótki) Warszawa – przyjazny już od… podłogi


Tramwaj nowej generacji, w którym dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych podłoga jest płaska – bez żadnych wzniosów. 100 procent płaskiej podłogi czyni tramwaj nadzwyczaj przyjaznym dla pasażerów.

Twist Wrocław – błyszczy i pachnie


Pierwszy w Polsce tramwaj pomalowany błyszczącym lakierem typu metalic – dla stolicy Dolnego Śląska w kolorze niebieskim – dokładnie ten typ blue-metalic znany ze sportowych motocykli Suzuki. Także pierwszy pachnący tramwaj na krajowych torach – wyposażony w system uwalniania (przyjemnych) zapachów wprost do systemu klimatyzacji. I pierwszy, w którym można podładować telefon.

Aplikacja SYNAPPSIS –przyszłość w integracji
Stworzona w Dziale Badań i Rozwoju PESA aplikacja integruje systemy informacyjne wykorzystywane w różnych typach pojazdów, a administrowane dotąd z różnych serwerów.Pierwsze takie rozwiązanie w Polsce ułatwia zarządzania flotą pojazdów użytkownika.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn