Szukaj
Close this search box.

Kongres Kolejowy 2015: Firmy-członkowie RBF z wyróżnieniami ministra gospodarki

W przeddzień Kongresu Kolejowego 2015 w Katowicach 7 firm-członków Forum Kolejowego Raiway Business Forum otrzymało wyróżnienia ministra gospodarki za innowacyjność i systematyczną budowę silnej pozycji rynkowej. Wyróznienia otrzymały: Axtone S.A., Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe “Bieżanów” Sp. z o.o., Krakowskie Zakłady Automatyki Sp. z o.o., Lotos Kolej Sp. z o.o., Rail Polska Sp. z o.o., Stadler Polska Sp. z o.o. i Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. Ponadto wyróżnienie otrzymał Instytut Kolejnictwa w Warszawie. Statuetki i listy gratulacyjene wręczył w imieniu ministra gospodarki Przewodniczący Zarządu RBF Adrian Furgalski.

W uzasadnieniu przyznanych wyróżnień czytamy:

Grupa Axtone zajmuje czołowe miejsce w dziedzinie technologii pochłaniania energii zderzeń wszystkich typów pojazdów szynowych. Międzynarodowy charakter Grupy sprawia, że rozwiązania Axtone spełniają wymogi zarówno norm europejskich UIC, rosyjskich GOST, jak i chińskich TB/T. Innowacyjność, kompetencje technologiczne i konstrukcyjne, kilkadziesiąt lat doświadczenia i chęć podążania za stale rosnącymi wymaganiami Klientów stanowią o jakości oferowanych produktów i rozwiązań.

Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” biorą aktywny udział w największych inwestycjach z zakresu infrastruktury szynowej w Polsce. Dysponują licznymi certyfikatami potwierdzającymi wysoką jakość wyrobów, w tym na rozjazdy dedykowane dla prędkości 160 i 200 km/h. W ostatnich latach Firma znalazła trwałe miejsce na liście 500. najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w kraju.

Krakowskie Zakłady Automatyki świadczą usługi w zakresie realizacji projektów związanych z infrastrukturą kolejową, modernizacją linii kolejowych oraz montażem urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Firma największe znaczenie przywiązuje do kwestii bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wymaga to niezwykłej staranności podczas całego procesu realizacji inwestycji. Firma dokłada starań, aby partnerom biznesowym zapewnić maksymalny komfort realizacji kontraktów, a pasażerom bezpieczeństwo podczas podróży.

Lotos Kolej jest dynamicznie rozwijającym się przewoźnikiem kolejowym. Oferuje kompleksowe usługi przewozowo–spedycyjne na terenie Polski i Unii Europejskiej, a także obsługę bocznic kolejowych oraz serwis techniczny i wynajem taboru kolejowego. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów wykorzystuje profesjonalne i innowacyjne systemy informatyczne, pozwalające kompleksowo zarządzać procesem przewozowym.

Rail Polska świadczy usługi przewozowe od 2003 roku. Realizuje przewozy całopociągowe towarów masowych, jak również przewozy pojedynczych wagonów i grup wagonowych oraz przewozy intermodalne. Przewozy realizowane są na terenie całej Polski oraz w wielu kierunkach europejskich.

Stadler Polska oferuje gotowe koncepcje pojazdów szynowych, opierając się na strategii produkowania jednolitych pojazdów dla jasno zdefiniowanych segmentów rynku. Najbardziej znane modele to niskopodłogowe przegubowe wagony motorowe GTW, tramwaj Regio-Shuttle RS1 oraz zespoły trakcyjne FLIRT. Dzięki koncepcji modułowości taboru klienci otrzymują kompletną paletę produktów w pełni dostosowaną do ich potrzeb.

Warszawska Kolej Dojazdowa służy od wielu dziesiątków lat mieszkańcom południowo-zachodniego pasma aglomeracji warszawskiej. Przyszłość inwestycyjna Spółki wpisuje się w plany rozwoju systemu transportu zbiorowego tej aglomeracji poprzez poprawę dostępności, bezpieczeństwa i jakości usług. Tak oczekiwaną poprawę mają przynieść dostawy nowoczesnych pojazdów współfinansowane z programów unijnych.

Instytut Kolejnictwa jest zasłużoną placówką badawczą, działającą już 60 lat w obszarze transportu szynowego. Posiada własny tor badawczy i zaplecze niezbędne do prac badawczych i naukowych. Jest jednostką notyfikowaną do Dyrektywy 2008/57/WE o interoperacyjności europejskiego systemu kolei. W sierpniu br. uzyskał ponowną autoryzację Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) do realizacji procesów certyfikacji WE składników interoperacyjności i interoperacyjnych podsystemów kolei. Tym samym stał się jedyną w Polsce jednostką notyfikowaną o tak szerokim, maksymalnym zakresie uznania.

Fot: Piotr Kała

Facebook
Twitter
LinkedIn