Od sześciu lat RBF patronuje i wspiera Forum Bezpieczeństwa Kolejowego organizowane przez Tor-Audytor i Urząd Transportu Kolejowego.
25 lutego w Warszawie odbyła się kolejna już, siódma edycja konferencji Forum Bezpieczeństwa Kolejowego.
Program zakładał omówienie ważnych ze względu na zmiany w przepisach zagadnień:
filaru technicznego IV pakietu kolejowego,
szkoleń i egzaminów dla kandydatów na maszynistów,
przewozu towarów niebezpiecznych,
cyberbezpieczenstwa
potencjalnych zagrożeń w związku z kolejami KDP.
Tradycyjnie też była możliwość zapoznania się z wynikami opisującymi stan bezpieczeństwa kolejowego w ubiegłym (2019) roku.
W jednym z paneli wziął udział Przewodniczacy zarządu RBF Adrian Furgalski.
Polska kolej jest bezpieczna – na co wyraźnie wskazuje statystyka. Zdarzenia kolejowe dotyczą w zdecydowanej większości sytuacji, na które kolej ma znikomy wpływ; to przede wszystkim wypadki na przejazdach, za które w 98% odpowiadają kierujący samochodami oraz wypadki z udziałem osób nieuprawnionych do przebywania na terenach kolejowych, w tym samobójców.
Pozytywny trend we wskaźnikach bezpieczeństwa to wynik między innymi wielkiej pracy prewencyjnej opartej o procedury SMS, analizę ryzyka, szkolenia i coraz lepiej rozumianą kulturę bezpieczeństwa. Temu służy także wymiana informacji podczas spotkań zespołów, grup roboczych i konferencji takich jak Forum Bezpieczeństwa Kolejowego (FBK).
Relacja z panelu poswięconego pracownikom na stanowsikach bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem kolejowym :
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/forum-bezpieczenstwa-kolejowego-jak-pogodzic-bezpieczenstwo-z-potrzebami-rynku-95617.html
oraz na temat bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych :
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/forum-bezpieczenstwa-kolejowego-bedzie-bat-na-kierowcow-lamiacych-przepisy-na-przejazdach-95608.html .