Szukaj
Close this search box.

Oficjalne otwarcie Centrum Egzaminowania Maszynistów

30 maja 2023  Urząd Transportu Kolejowego zaprosił  gości na oficjalne otwarcie  Centrum Szkolenia i Monitorowania Maszynistów (CEMM). Mieści się ono w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 211. Co prawda  egzaminy testowe na licencję maszynisty są tam prowadzone już od kwietnia, ale w pełni swoich “mocy” CEMM ruszy  gdy  pojawią się pierwsi kandydaci zdający na świadectwo maszynisty przy użyciu nowoczesnych symulatorów.  Symulatory już są, sprawnie działają i czekają na pierwszych chętnych  do zdawania, którzy  ukończą odpowiednie szkolenia.  Centrum robi naprawdę duże wrażenie i jak podkreślał  Prezes UTK dr Ignacy Góra  jest  najnowocześniejsze w Europie. Zainstalowano 3  symulatory : EZT, lokomotywy i lokomotywy manewrowej. Mają one konstrukcję umożliwiającą jak najwierniejsze odtworzenie  rzeczywistych warunków jazdy włącznie z  bieżącym kontaktem z  “dyżurnym ruchu” dedykowanym dla danego scenariusza jazdy. Są umieszczone w specjalnych kabinach, które za pomocą hydraulicznych wysięgników symulują  wibracje, przechyły, naśladowane są także dźwięki.

Prezes Góra nie krył satysfakcji z  realizacji tego bardzo skomplikowanego projektu wymagającego  wielopłaszczyznowych działań natury organizacyjnej, technicznej i prawnej.  Dziękował też całemu zespołowi UTK  za włożoną pracę w  przygotowanie CEMM.

W spotkaniu z okazji otwarcia CEMM  uczestniczyli  m.in.  sekretarz stanu w MI Andrzej Bittel i Dyrektorka CUPT Joanna Lech.

” Jestem przekonany, że państwowy egzamin przeprowadzany w jednolitym standardzie  będzie gwarantował wysoki poziom wiedzy  i umiejętności osób wchodzących do zawodu maszynisty. Zapewni to CEMM  – wyjątkowy w skali Europy ośrodek , w którym stosujemy innowacyjne metody egzaminowania, między innymi dzięki wykorzystaniu  najnowocześniejszych w Polsce symulatorów – stwierdził Ignacy Góra.

(O d 2023 roku egzaminy na kandydatów na maszynistów sa państwowe i prowadzone przez Prezesa UTK. Projekt ten  pn. ” Poprawa bezpieczeństwa kolejowego poprzez budowę  Systemu Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów” był  współfinansowany  ze środków Funduszu Spójności  programu POIiŚ)

Facebook
Twitter
LinkedIn