9 lutego 2021 r. rózne oragnizacje wspólnie odniosły się do projektu Krajowego Planu Odbudowy i złożyły w KPRM list w tej sprawie. Wsród sygnatariuszy i delegacji był Adrian Furgalski reprezentujacy Railway Business Forum.
Polska jednym z największych beneficjantów budżetu unijnego na lata 2021-2027 oraz Funduszu Odbudowy (Next Generation EU). Największą częścią Funduszu Odbudowy jest Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (Recovery and Resilience Facility – RRF). Z tego źródła do Polski ma trafić ponad 23 mld euro dotacji i ponad 34 mld euro pożyczek. Żeby sięgnąć po te fundusze każde państwo musi przygotować swój Krajowy Plan Odbudowy. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, które koordynuje prace nad przygotowaniem Krajowego Planu Odbudowy po uzgodnieniach międzyresortowych będzie prowadzić konsultacje społeczne tego dokumentu.
Żeby nie tracić czasu wiele organizacji w oczekiwaniu na oficalne ogłoszenie projektu już dziś przygotowuje stanowiska w celu uzgodnienia jak najkorzystniejszego kształtu KPO i apeluje o rzeczywiste włączenie jak najszerszej listy podmiotów do dyskusji w sprawie tego : drugiego Planu Marshalla”.
“My sygnatariusze listu: BoMiasto, Business Centre Club, Centrum Myśli Strategicznych, ClientEarth Prawnicy dla Ziemi, Climate Strategies Poland, Europejski Kongres Finansowy, Fundacja Frank Bold, Instytut na Rzecz Ekorozwoju, Instytut Odpowiedzialnych Finansów, Instytut Zielonej Gospodarki, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków, Polska Rada Biznesu, Polska Zielona Sieć, Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej, Railway Business Forum, ThinkTank, TOR i WWF Polska apelujemy o to, aby opracowywany przez Polskę Krajowy Plan Odbudowy tworzył podstawy konkurencyjności polskiej gospodarki. Domagamy się prawdziwego dialogu i włączenie w jego tworzenie wszystkich interesariuszy – piszą organizacje.
Pełny tekst listu do Premiera w tej sprawie wystąpienia można przeczytać tutaj :
Informacje dostępne są także na stronie internetowej :