Stadler Polska Sp. z o.o. należy do Grupy Stadler Rail, dostawcy systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, w skład której wchodzą także zakłady w Szwajcarii (Altenrhein, Bussnang, Winterthur i Biel), w Niemczech (Berlin-Pankow, Berlin-Hohenschönhausen, Berlin-Reinickendorf i Velten), na Węgrzech (Budapeszt, Pusztaszabolcs i Szolnok), w Czechach (Praga), we Włoszech (Merano), w Algierii (Algier) oraz Stanach Zjednoczonych. Grupa zatrudnia łącznie około 4 500 pracowników, w tym w polskim zakładzie ponad pół tysiąca osób. Najbardziej znanymi pojazdami Grupy Stadler Rail w segmencie pociągów są pojazdy przegubowe GTW (ponad 550 sprzedanych pociągów), pojazdy typu Regio-Shuttle RS1 (niemal 500 sprzedanych pociągów), pojazdy typu FLIRT (ponad 750 sprzedanych pociągów) oraz dwupoziomowe pociągi szybkiej kolei miejskiej KISS (ponad 130 sprzedanych pociągów). Natomiast w segmencie tramwajów są to pojazdy typu Variobahn (prawie 300 sprzedanych pojazdów) i skład o nazwie Tango (ponad 100 sprzedanych pojazdów). Firma Stadler wytwarza także wagony pasażerskie i lokomotywy manewrowe. Jest również wiodącym na świecie producentem pociągów z napędem na koło zębate.

Zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach powstał w 2007 roku na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler Bussnang AG otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany w Siedlcach. Oficjalne otwarcie zakładu miało miejsce 5 września 2007 roku. Obecnie w zakładzie produkowane są pojazdy FLIRT oraz GTW dla przewoźników z całej Europy. Do tej pory w siedleckim zakładzie wyprodukowanych zostało ponad 70 pociągów. Obecnie w Siedlcach produkowane są przegubowe zespoły trakcyjne GTW dla holenderskich przewoźników Arriva Netherlands i Connexxion SAN oraz dla włoskiego Sistemi Territoriali, a także pociągi FLIRT o podwyższonym standardzie dla czeskiego LEO Express i szerokotorowe pojazdy FLIRT dla estońskiego Elektriraudtee.

 


 

Stadler Polska Sp. z o.o. was founded in 2006 as a daughter company of Stadler Rail Group.

The Stadler Rail Group focuses on the segments of regional and suburban transport, urban light railway transport, trams and rack railways as well as diesel­-electric locomotives. The product portfolio ranges from individual and special vehicles through small and medium production runs, modernizations and repairs of rail vehicles.

The best known models of the Stadler assortment are the GTW low-floor articulated railcar, the RS1 Regio-Shuttle as well as the FLIRT. Stadler offers attractive URL vehicles and trams in the form of the Variobahn and the Tango.

The Stadler Rail Group is in a position to offer the market complete vehicle concepts. All operations are carried out under one roof, from body and bogie production all the way through to final assembly. State-of-the art technologies combined with lightweight, service-friendly designs help to keep operational, energy and maintenance costs low. Modular concepts cover the specific needs of the rail companies and are one of the reasons for the Stadler Rail Group’s success.

Stadler Polska Sp. z o.o., located in Siedlce, Masovia Region produces railway vehicles in a 5000 sq meters facility. It is equipped to produce any vehicle of the portfolio of Stadler Group.

Other Stadler Group sites are:

  • Bussnang, Altenrein and Winterthur in Switzerland
  • Berlin Pankow and Weiden in Germany
  • Hungary
  • Algeria

The Stadler Group employs about 2300 specialists