Szukaj
Close this search box.

ŁÓDZKA KOLEJ AGLOMERACYJNA SP. Z O.O.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna to szybki, bezpieczny i komfortowy transport w województwie łódzkim. Składy będą obsługiwały także Kolej Obwodową na terenie Łodzi. Projekt jest wspófinansowany przez Unię Europejską. Pierwsze pociągi wyjechały na tory 15 czerwca 2014 roku. Daty uruchomienia przewozów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej: Linia Łódź Kaliska- Sieradz- 15 czerwca 2014 r. Linia Łódź Widzew- Zgierz- 1 września 2014r. Linia Łódź Kaliska- Łowicz- 1 listopada 2014r. Linia Łódź Kaliska- Łódź Widzew- 1 listopada 2014r. Linia Łódź Kaliska- Koluszki- czerwiec 2015r. Linia Łódź Kaliska- Kutno- czerwiec 2015r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna powstała z myślą o mieszkańcach województwa łódzkiego, po to, by poprawić jakość transportu w regionie. Składy będą zatrzymywały się na remontowanych i całkowicie nowych przystankach, które powstają na trasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Za budowę i modernizację dworców odpowiadają Polskie Linie Kolejowe w ramach osobnego, ale komplementarnego projektu. Projekt ŁKA ma się przyczynić do gospodarczego rozwoju województwa łódzkiego. Ma on zapewnić transport pracownikom dojeżdżającym z małych miejscowości do dużych miast. ŁKA współpracuje z największymi pracodawcami w regionie oraz przedstawicielami lokalnej władzy. Dzięki ŁKA wzrosnąć ma także zainteresowanie turystycznymi atrakcjami województwa łódzkiego. Pociągi będą woziły turystów na wycieczki do ciekawych miejsc, na planowane imprezy. Uruchomienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej miało też bezpośredni wpływ na ochronę środowiska naturalnego i wzmocnienie roli transportu kolejowego względem indywidualnego i zbiorowego transportu kołowego. 10 maja 2010 roku Samorząd Województwa Łódzkiego powołał Spółkę „Łódzka Kolej Aglomeracyjna”. Jej zadaniem jest świadczenie przewozów pasażerskich na terenie województwa łódzkiego. W tym celu Spółka realizuje projekt „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, który jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu: 457 770 847,00 zł Wysokość dofinansowania: 193 180 160,00 zł Projekt zakłada: 1. Zakup 20 nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych 2. Budowę Zaplecza Technicznego dla taboru ŁKA Szczegółowy opis projektu: TABOR Projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zakłada zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi spełniają europejskie standardy związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska. Wnętrza są przestrzenne, klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdują się w nich biletomaty, wyświetlacze LCD oraz kamery monitorujące. Zamontowane są także specjalne stojaki na rowery. Pojazdy będą dostarczane w 3 partiach do końca lutego 2015 r. Pierwsze 6 EZT FLIRT trafiło do Łodzi 30 kwietnia 2014 r. Producentem taboru jest firma Stadler Polska Sp. z o.o. ZAPLECZE W ramach projektu pn: „ Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” budowane jest obecnie nowoczesne zaplecze techniczne dla taboru, które ze względu na swoją funkcjonalność oraz innowacyjność planowanych rozwiązań już dziś zwane jest „perełką kolejnictwa polskiego” Obiekt zlokalizowany będzie w Łodzi, w rejonie stacji Łódź Widzew, na obszarze powierzchni blisko 4,5 ha. Na terenie zaplecza prowadzone będą procesy związane z przeglądami technicznymi, naprawą, myciem oraz bieżącym utrzymaniem taboru Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wykwalifikowana, posiadająca specjalistyczne uprawnienia kadra zapewni bezawaryjną, punktualną oraz bezpieczną jazdę pociągów. Rozwiązania technologiczne zastosowane przy budowie zaplecza zapewnią szczególną ochronę środowiska naturalnego oraz bezpieczeństwo pracowników. Więcej informacji nt. Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej: www.lka.lodzkie.pl www.facebook.com/KolejLodzkie